download78

اخلاق ارتباطی ضرورت امروز جامعه شهروندمدار

اخلاق رسانه‌ای با اصول و معیارهای اخلاقی خاص رسانه‌ها، از جمله رسانه‌های شهروندی یا شهروند خبرنگار، شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌های پخش، پیام‌رسان‌های موبایلی، رسانه‌های چاپی و اینترنت سروکار دارد.اخلاق رسانه‌ای از ارزش‌هایی مانند احترام به حریم خصوصی افراد، حفظ حقوق اجتماعی افراد، حاکمیت قانون و مطابقت با قانون حمایت و دفاع می‌کند.اخلاق ارتباطات، به این معنی […]


اخلاق رسانه‌ای با اصول و معیارهای اخلاقی خاص رسانه‌ها، از جمله رسانه‌های شهروندی یا شهروند خبرنگار، شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌های پخش، پیام‌رسان‌های موبایلی، رسانه‌های چاپی و اینترنت سروکار دارد.
اخلاق رسانه‌ای از ارزش‌هایی مانند احترام به حریم خصوصی افراد، حفظ حقوق اجتماعی افراد، حاکمیت قانون و مطابقت با قانون حمایت و دفاع می‌کند.
اخلاق ارتباطات، به این معنی است که چگونه یک فرد از زبان، رسانه‌ها، شبکه‌های اجتماعی و نشریات استفاده می‌کند و روابطی مطابق با اخلاق و ارزش‌های فردی، ایجاد می‌کند.
لزوم خودداری از بازنشر تصاویر واضح قربانیان یا کسانی که در حال مبارزه با مرگ‌اند، توجه به اثرات ناخواسته پیام‌های ارتباطی و اجتناب از کاهش سرمایه‌های اجتماعی، دوری از سیاه‌وسفید یا صرفاً خیر و شر دیدن افراد و کنشگران مختلف سیاسی و اجتماعی، تعمیم نادرست یک کنش یا باور به تمام عقاید و رفتار افراد و همچنین اجتناب از ویران کردن همه پل‌های ارتباطی با افراد صرفاً به خاطر یک اختلاف‌نظر شخصی ازجمله موضوعاتی است که در این ویدیو به آن پرداخته‌شده است.

شفیع بهرامیان

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلید مقابل را فعال کنید