اخلاق رسانهای با اصول و معیارهای اخلاقی خاص رسانهها، از جمله رسانههای شهروندی یا شهروند خبرنگار، شبکههای اجتماعی، رسانههای پخش، پیامرسانهای موبایلی، رسانههای چاپی و اینترنت سروکار دارد.
اخلاق رسانهای از ارزشهایی مانند احترام به حریم خصوصی افراد، حفظ حقوق اجتماعی افراد، حاکمیت قانون و مطابقت با قانون حمایت و دفاع میکند.
اخلاق ارتباطات، به این معنی است که چگونه یک فرد از زبان، رسانهها، شبکههای اجتماعی و نشریات استفاده میکند و روابطی مطابق با اخلاق و ارزشهای فردی، ایجاد میکند.
لزوم خودداری از بازنشر تصاویر واضح قربانیان یا کسانی که در حال مبارزه با مرگاند، توجه به اثرات ناخواسته پیامهای ارتباطی و اجتناب از کاهش سرمایههای اجتماعی، دوری از سیاهوسفید یا صرفاً خیر و شر دیدن افراد و کنشگران مختلف سیاسی و اجتماعی، تعمیم نادرست یک کنش یا باور به تمام عقاید و رفتار افراد و همچنین اجتناب از ویران کردن همه پلهای ارتباطی با افراد صرفاً به خاطر یک اختلافنظر شخصی ازجمله موضوعاتی است که در این ویدیو به آن پرداختهشده است.
شفیع بهرامیان