ava

آوای چهار ساله؛از انبوه لشکرِمجازیان تا واقعیانِ اندکِ میدان!

شفیع بهرامیان/ بالاخره جسم آوای چهارساله پس از ۱۱ روز مبارزه برای حیات تسلیم مرگ شد هرچند که روح و روان او و همه آواهایی که حاصل یک لحظه غلیان نامبارک هوس پدران و مادران نامسوول بوده و هستند از همان روزهای اول جدایی، در مسلخ بی‌رحم جامعه‌ای کم‌سواد و پر آسیب، قربانی شده و […]

شفیع بهرامیان/

بالاخره جسم آوای چهارساله پس از ۱۱ روز مبارزه برای حیات تسلیم مرگ شد هرچند که روح و روان او و همه آواهایی که حاصل یک لحظه غلیان نامبارک هوس پدران و مادران نامسوول بوده و هستند از همان روزهای اول جدایی، در مسلخ بی‌رحم جامعه‌ای کم‌سواد و پر آسیب، قربانی شده و می‌شود!

پیکر آوا این فعلا آخرین قربانی رسانه‌ای شده اختلافات خانوادگی و بی مهری زن‌پدری، که به پای ثابت نقل و بحث اهالی بی‌شمار مجازی ایرانیان شده بود امروز با حضور چند ده نفر! در روستای زادگاه پدری‌اش به خاک سرد سپرده شد!

قصد تطویل مطلب ندارم و فقط این حجم وسیع از غلیان زودگذر احساسات و عواطف و ابراز همدردی با آوا و تنفر و انزجار میلیونی اهالی مجازستان از زن پدر ( و نه نامادری چراکه مادر مادرست و نا و با ندارد) و تعداد کم شمار مشایعت کنندگان پیکر آوا را در واقعیت مقایسه می‌کنم آنچه که مشخص و واضح است نمایشی از  جهت گیری‌های مجازی و فراموشی سریع جنایات و حوادث و روندها و بی‌توجهی کامل به آسیب‌های ریشه‌دار جامعه بدون هیچگونه راهکار و برنامه‌ای برای جلوگیری از عدم تکرار  شکنجه و مرگ آواهای امروز و فردا و پس فرداهاست!

رسانه‌ای کردن فیلم و تصویر موردی چنین حوادث روح آزاری بدون ذکر واقعیت‌های موجود جامعه در حوزه چنین آسیبهایی، تبدیل به سوپاپ خنثی کننده خشم و خواست اجتماعی در باب درمان و پیشگیری از چنین معضلات مزمن و ریشه‌داری است که بیش از آنکه خدمتی به قربانیان باشد در خدمت تقلیل واقعیت‌های تلخ اجتماعی به دعواهای شخصی خانوادگی است.

ای کاش پدران و مادران قبل از فرزندآوری تنها فقط ساعتی به چنین مسایلی هم فکر کنند چه اینکه هم اکنون بیش از ۳۵ مورد از ۱۰۰ فقره ازدواج به طلاق منجر می‌شود و متاسفانه حداقل نیمی از این ۳۵ فقره پس از فرزندزایی فیلشان یاد هندوستان طلاق می‌کند! فرزند هر یک از ما می‌تواند آوای بعدی باشد اگر درست اندیشه نکنیم.

 

#طلاق  #آسیب‌های_اجتماعی #آوا #زن_پدر. #فضای_مجازی #تقلیل_واقعیت #شفیع_بهرامیان #آوین_پرس

 

@avinpress

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلید مقابل را فعال کنید