download214214

خداداد و کولبری؛ نقد از زاویه‌ای متفاوت

پس از انتشار سخنان خداداد عزیزی در باب کولبری و واکنش‌های شدید مردم استان‌های غرب کشور که دارای بالاترین میزان کولبری است شفیع بهرامیان روزنامه‌نگار و فعال رسانه‌ای از زاویه‌ای متفاوت این مسئله را بررسی کرده است: ” من اما از خداداد متشکرم”! نه به‌خاطر ادبیات و لحن نامناسب و بعضا عامیانه‌ای که همیشه این […]

پس از انتشار سخنان خداداد عزیزی در باب کولبری و واکنش‌های شدید مردم استان‌های غرب کشور که دارای بالاترین میزان کولبری است شفیع بهرامیان روزنامه‌نگار و فعال رسانه‌ای از زاویه‌ای متفاوت این مسئله را بررسی کرده است:

” من اما از خداداد متشکرم”!
نه به‌خاطر ادبیات و لحن نامناسب و بعضا عامیانه‌ای که همیشه این نقد به او وارد است، بلکه بخاطر اینکه در پربیننده‌ترین برنامه سال‌های اخیر تلویزیون  ملی کشور دانسنه یا ندانسته واژه دور از شان انسانی ” کولبر” را بر زبان راند و دوباره افکار عمومی را متوجه این پدیده زشت و غیرانسانی کرد.
من از او متشکرم نه به معنای تایید سخنانش چرا که او  شاید ذهنیتی متفاوت از من و شما از کولبری دارد و صدالبته حتی من و شما هم برداشت متفاوتی از ۳ واژه #کولبر، #کاسبکار_مرزی و #قاچاقچی داریم در حالیکه هریک معنایی متفاوت از دیگری دارد! اما سبب شد که بار دیگر این مشکل و پدیده نامیمون و نتیجه نابرابری فاحش توزیع عادلانه امکانات در مرکز- پیرامون کشور دوباره در رسانه اصلی مملکت بازنمایی شود.
اینکه کسی زاده فریمان مشهد در شمال شرق کشور برداشتی چون ما مردمان شمال غرب کشور از کولبری ندارد دلیل آن نیست که ما چنین خشن بر او بتازیم! مواظب باشیم که سایر مردم ما را براساس ادبیات و استدلال و رعایت اصول انسانی و اخلاقی قضاوت می‌کنند پس نقد کنیم اما با حفظ اصول.
واقعا بجای تقدیس کولبر آیا بهتر نیست همه دست به دست هم دهیم تا این پدیده دون شأن انسانی را به حداقل برسانیم.
در یاد دارم کمپینی برای یک کولبر قطع نخاعی برپا شده بود هریک از ما که اکنون رگ غیرتمان چنین برافروخته است حتی حاضر نشدیم چند هزار تومان به وی کمک کنیم. بجاست اول خود را نقد کنیم و سپس اغیاری دور از واقعیت‌های موجود مناطق مرزی غرب کشور چون خداداد را.
@avinpress
#شفیع_بهرامیان

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلید مقابل را فعال کنید